نتایج جستجو برای عبارت :

تکلیف، در روز یوم‌الشک چیست؟

 
«یوم الشک» یعنی روزی که انسان شک دارد آخر ماه شعبان است یا اوّل ماه رمضان، روزه آن واجب نیست. و اگر بخواهد روزه بگیرد، باید نیّت ماه شعبان یا روزه مستحبی کند، یا اگر روزه قضا به ذمّه دارد نیّت قضا کند و چنانچه بعداً معلوم شود ماه رمضان بوده، از رمضان حساب می شود، ولی اگر در اثناء روز بفهمد، باید فوراً نیت خود را به روزه ماه رمضان برگرداند.
 
متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد.توصیه ما به شما استفاده از مروگرهای رایج و بروزرسانی آن به آخرین نسخه می باشدبا این حال ممکن است مرورگرتان توسط پلاگین خود قابلیت پخش این فایل را برای تان فراهم آورد.
param name="AutoStart" value="False">


غروب رفته ام ماه را رصد کنم 
فردا را یوم الشک اعلام میکنم
نمیدانم هنوز به دنیا آمده ام یا نه.........
.
.
.
مگر میشود به دنیایی که تو در آن نیستی من آمده باشم
 
 
این آهنگم تقدیم
 
روزی که به دلیل عدم رؤیت هلال ماه رمضان، معلوم نیست آخر شعبان است یا اول ماه رمضان، یوم‌الشک نامیده می‌شود.
به فتوای علماء، روزه گرفتن در این روز واجب نیست، اما شخص می‌تواند با نیت روزه مستحبی یا با نیت روزه قضا، در این روز روزه بگیرد. (البته نمی‌تواند به نیت روزه ماه رمضان روزه بگیرد.)
توصیه امام صادق در مورد روزه گرفتن در این روز را ملاحظه فرمایید:
 
...عَنِ الْکَاهِلِیِّ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع عَنِ الْیَوْمِ الَّذِی یُش
متن ارائه شده، جزوه روزانه کلاسی بوده که بر اساس فهرست کتاب رسائل و به همان صورت جلسه بندی ارائه شده است.
فایل کامل pdf با قابلیت کپی از روی متن را از اینجا دانلود کنید.
فهرست مطالب بر اساس فهرست کتاب رسائل (مباحث رسائل 3 ـ شبهه وجوبیه)
المقصد الثالث فی الشک
    الموضع الأول: الشک فی نفس التکلیف
       المطلب الأول: الشبهة التحریمیة
 »»»  المطلب الثانی: الشبهة الوجوبیة
            المسألة الأولی: الشبهة الوجوبیة من جهة فقدان النص
            المسأ
بسم الله الرحمن الرحیم
یا فارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
محمد بن ادریس شافعی(۱۰۵ تا ۲۰۴)
رئیس مذهب شافعی
 در کتاب دیوان اشعار خود چنین میگوید
کفی فی فضل مولانا علی
وقوع الشک فیه انه الله
و مات الشافعی لیس یدری
علی ربه ام ربه الله
(در فصل و برتری مولایمان علی همین بس که در تردیدی که آیا او خداوند بود؟و شافعی عمر خود را به پایان رسانید در حالی که ندانست علی پروردگار اوست یا الله)
علی حبه جنه
امام الناس والجنه
وصی المصطفی حقا
قسیم الناروالجنه
ولایت اهل بیت علیهم السلام و برائت از دشمنان ایشان شرط اصلی شناخت خداست
ثقة الاسلام کلینی قدس الله روحه الشریف روایت کرده است:
۱- الحسین بن محمد، عن معلى بن محمد، عن الحسن بن علی الوشاء قال: حدثنا محمد ابن الفضیل، عن أبی حمزة قال: قال لی أبو جعفر علیه السلام: إنما یعبد الله من یعرف الله، فأما من لا یعرف الله فإنما یعبده هكذا ضلالا قلت: جعلت فداك فما معرفة الله؟ قال: تصدیق الله عز وجل وتصدیق رسوله صلى الله علیه وآله وموالاة علی علیه السلام والا
#حدیث_مهدوی
کلام امام زمان(عج)
زعمت الظلمةُ ان حُجة الله داحضةٌ ولو أُذن لنا فی الکلام لزال الشک
ای شیعه ما 
ستمگران پنداشتند که حجّت خدا از بین رفته است، در حالى که اگر به ما اجازه‌ی سخن گفتن داده مى‌شد، هر آینه تمام شک‌ها را از بین مى‌بردیم.
منابع:کمال الدین و تمام النعمة / ج 2 / 430 / 42 باب ما روی فی میلاد القائم صاحب الزمان حجة الله بن الحسن بن علی بن محمد بن علی بن موسى بن جعفر بن محمد بن علی بن الحسین بن علی بن أبی طالب ص ..... ص : 424الغیبة (للطوس
 21 آبان ماه یوم الشک بوده. لذا تولد خودم را در22آبان برگزار شد
این سرود را تقدیم می کنیم به اسوه تدبیر و امید
 
امتاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد.توصیه ما به شما استفاده از مروگرهای رایج و بروزرسانی آن به آخرین نسخه می باشدبا این حال ممکن است مرورگرتان توسط پلاگین خود قابلیت پخش این فایل را برای تان فراهم آورد.



دریافتمدت زمان: 49 ثانیه
یکی از کارهای جالب و مفید درباره‌ی حکایات صوفیان و
غالیان، یافتن الگوی جعل در آن‌ها است. معمولاً برای هر داستان صوفیانه و غالیانه،
نظائری وجود دارد که کنار هم نهادن آن‌ها می‌تواند زوایای پنهانی را آشکار سازد.
پیش‌تر نمونه‌هایی از این دست ارائه کرده‌ام. نمونه زیر هم اخیراً توجّه مرا جلب
کرده است:

1. خواب
ابن عربی درباره‌ی ابن حزم اندلسی
... رأیت النبی صلى اللَّه علیه و سلم فی المنام و قد عانق‏
أبا محمد ابن حزم المحدث فغاب الواحد فی الآخر

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها